hogeschool voor de kunsten utrecht

HKU Logo

HKU onderscheidt zich met hoger onderwijs in de kunsten en media. We zijn een van de grootste opleidingsinstituten voor kunst en cultuur in Europa.

HKU telt negen schools: Beeldende Kunst, Design, Muziek & Technologie, Games, Kunst & Economie, Media, Utrechts Conservatorium, Theater en Creative Transformation.

HKU biedt – als enige instelling in Nederland – ook verschillende creatieve masters. Wij denken dat kunstonderwijs een oplossing kan bieden voor grote maatschappelijke vraagstukken.

Juist het out-of-the-box denken van creatieven opent nieuwe deuren. Als masterstudent maak je dus het verschil! Een masteropleiding aan HKU is bovendien maatwerk; studenten sturen en vormen hun studie deels zelf.

Verbinding staat centraal: met medestudenten, docenten, het werkveld en andere opleidingen van HKU.

Open dagen

Contact en info