duurzame en gezonde voeding

Over Duurzame en Gezonde Voeding

Bij de master Duurzame en Gezonde Voeding duik je in de voedsel- en voedingsindustrie. Deze industrie staat namelijk voor een grote uitdaging: hoe kunnen we in het huidige klimaat en met een groeiende populatie gezonde en duurzame voeding (blijven) produceren? Jij wordt opgeleid tot een expert op het gebied van de voedselketen. De nadruk ligt op hervormingen in de voedselketen, zodat ons voedsel gezond is én duurzaam geproduceerd. Met jouw innovatieve en analytische blik weet je verschillende disciplines te verbinden. Voor deze voedseltransitie zijn namelijk alle schakels in de keten belangrijk, van grondstof tot consument.

Tijdens je studie werk je veel samen met docenten, onderzoekers, mensen uit het werkveld en je medestudenten. Je leert zo tijdens je studie al verschillende disciplines kennen. Je past je kennis en vaardigheden vanuit je bacheloropleiding toe op het gebied van voeding en daarnaast ontwikkel je ook nieuwe vaardigheden. Zo ben je na je afstuderen breed inzetbaar.

De master bestaat uit vier modules, waarbij elke module een deel van de voedselketen behandelt. Je studeert af met de meesterproef: een grote opdracht waarbij je een oplossing bedenkt voor een probleem binnen de voedselindustrie.

Hanze

Meer over Hanze

Wil je naast je baan verder leren, omscholen naar een ander beroep, of zoek je een training voor je medewerkers?

Blijf je ontwikkelen met de Hanze. Met opleidingen, trainingen en cursussen die aansluiten op jouw praktijk, direct toepasbaar zijn in je werk en inspelen op de uitdagingen en ontwikkelingen in onze regio en jouw werkveld. Je leert van en met elkaar en krijgt volop mogelijkheden om te leren van ervaren docenten en je medestudententen. Zo zorgen we ervoor dat jij vol vertrouwen vooruit kunst of een nieuwe stap kunt maken.

Jouw ontwikkelvraag is bij ons startpunt; het antwoord erop vullen we samen met  je in. Zodat je de opleiding niet alleen kunt combineren met jouw werk maar ook met jouw privésituatie. Want je wilt immers niet alleen vol overtuiging aan de opleiding beginnen, maar deze ook met net zoveel plezier afronden.

Benieuwd naar jouw mogelijkheden? We gaan graag met jou in gesprek.