engineering

Over Engineering

Wil jij je graag verder ontwikkelen tot een technisch professional op hbo-niveau? Met de tweejarige Associate degree-opleiding Engineering kun je aan de slag binnen de werktuigbouwkunde.

Na het eerste jaar maak je bij Ad Engineering een keuze voor de richting Engineering (mechatronica en constructie) of Maintenance & Mechanics (energie en onderhoud).

Werk je op technisch en operationeel niveau bij een industrieel bedrijf en wil je doorgroeien? Dan zit je bij deze tweejarige opleiding goed. Er bestaat een grote en groeiende behoefte aan technici die slimme producten kunnen ontwerpen en fabriceren, of die productieprocessen overzien en kunnen verbeteren. In twee jaar tijd verdiep en verbreed je jouw technische kennis, vaardigheden en inzichten op het gebied van de Product Life Cycle.

Naast de opleiding werk je tenminste 28 uur per week in een voor de studie relevante functie. Bij de start van de opleiding worden afspraken met jouw werkgever gemaakt. Deze moet jou namelijk in staat stellen je competenties tijdens het werk verder te kunnen ontwikkelen. Daarnaast voer je ook de projecten en je afstudeeropdracht op jouw eigen werkplek uit.

Aanmelden kan tot

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.