lerarenopleiding engels

Over Lerarenopleiding Engels

Miljoenen mensen over de wereld spreken de Engelse taal. Vind jij het leuk deze taal goed te leren en je kennis ervan door te geven aan jongeren? Dan is de lerarenopleiding Engels wat voor jou.

Met deze opleiding word je een volleerde, vakbekwame docent Engels. Je volgt lessen in mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid en maakt kennis met de literatuur en cultuur van landen waar Engels wordt gesproken. Onderwerpen als het voorbereiden van een les, het stimuleren van de taalvaardigheid bij de leerlingen en het toepassen van activerende werkvormen komen aan de orde bij de lessen vakdidactiek.

De theorie pas je al vanaf jaar 1 toe in de praktijk. Gedurende de studie sta je steeds meer voor de klas bij de beroepsstages.

De meeste studenten van de deeltijdopleiding hebben naast de studie een baan en een gezin. We houden hier rekening mee doordat je de vakken plaats- en tijdonafhankelijk kunt volgen. Dit betekent dat je zelf samen met je studieloopbaancoach je leerroute bepaalt.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.