logistics management

Over Logistics Management

Als logistiek manager organiseer en beheer je de stroom van goederen en diensten in of tussen bedrijven. Met Logistics Management in deeltijd vergroot je je kennis en doorgroeimogelijkheden.

Productie, handel en distributie staan of vallen met het beheersen van goederenstromen. Logistieke kennis is dus hard nodig om activiteiten in een productiebedrijf of dienstverlenende organisatie te faseren en te structureren. Het is de logistiek die de tevredenheid van klanten bepaalt. Kies je voor deze opleiding dan kies je er voor een manager te worden die het hele logistieke proces beheerst en daarbij gebruik weet te maken van de modernste informatietechnologie. Logistics Management van Hogeschool Rotterdam staat middenin de bedrijvigheid van Rotterdam als World Mainport.

Bij deze logistieke opleiding ligt de nadruk niet zozeer op de technische aspecten van logistiek als wel op economie, management, organisatie en communicatie. Als logistiek econoom kun je goed plannen en organiseren, ben je een teamplayer, beschik je over cijfermatig inzicht en analytische vaardigheden.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.