management in de zorg

Over Management in de Zorg

Je werkt in de maatschappelijke dienstverlening en hebt de ambitie om door te groeien naar een (meer) coördinerende functie en meer verantwoordelijkheid? Dan is deze flexibele Ad iets voor jou.

De zorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening staat de komende jaren voor grote uitdagingen: organisaties worden steeds platter georganiseerd, waardoor de zelfstandigheid van de teams steeds belangrijker wordt. Zo’n team - met een operationeel leidinggevende en meer verantwoordelijkheden bij de teamleden - is verantwoordelijk voor het totale dienstverleningsproces. Deze ontwikkeling zorgt voor een stijgende behoefte aan mensen die op operationeel niveau leiderschap kunnen laten zien.

Met de Associate degree Management in de Zorg kun je aan de slag met jouw leiderschapskwaliteiten in de gezondheidszorg, welzijn en maatschappelijke dienstverlening. Deze 2-jarige hbo opleiding is gericht op alle aspecten van operationeel leidinggeven zoals het coachen van collega’s en het coördineren van de werkzaamheden binnen jouw werkeenheid. Daarnaast kun je verbetervoorstellen doen met betrekking tot processen van cliënten, afnemers en aanbieders.

Het leren op de werkplek is bij deze deeltijdopleiding een belangrijk onderdeel van de studie. Het geleerde pas je direct toe op vraagstukken uit je eigen praktijk.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.