master design driven innovation

• Opleidingsvorm: Voltijd
  • Kosten: €2530 per jaar

Over Master Design Driven Innovation

Wil jij expert worden in het oplossen van complexe maatschappelijke vraagstukken? Wil je samen met andere vakgebieden duurzame innovaties ontwerpen? Kies dan de master Design Driven Innovation!
De vraagstukken in de maatschappij worden steeds complexer; denk hierbij onder andere aan de schaarste van grondstoffen, de voedseltransitie, de verdeling van welvaart en (positieve) gezondheid. Voor deze “wicked problems” (genetwerkte problemen) is geen pasklare oplossing beschikbaar. Deze vraagstukken moeten we op een andere manier benaderen en vragen om een nieuwe aanpak. Wil jij expert worden in het aanpakken van deze complexe maatschappelijke vraagstukken? Wil je in samenwerking met andere vakgebieden duurzame interventies ontwerpen? Dan is de master Design Driven Innovation de ideale aanvulling op je bachelor. In één jaar leer je de ontwerpgedreven én mensgerichte aanpak die nodig is om bij te dragen aan een duurzame toekomst.

Wat je achtergrond ook is, jij ontwikkelt de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om complexe vraagstukken in verschillende domeinen aan te kunnen pakken. Wat je leert, pas je meteen toe op real-life vraagstukken. Dit doe je in de studio: een interdisciplinair team van studenten, docent-onderzoekers, profit- en non-profit organisaties en overheidsinstanties. Je stippelt samen met jouw studiecoach een persoonlijke leertraject uit.

NHL Stenden

Meer over NHL Stenden

Ben je toe aan een verandering? Wil je doorgroeien in je werk, je carrière een boost geven of meer verdieping of expertise brengen in wat je doet?

Bij NHL Stenden volg je een opleiding die bij jouw ontwikkelbehoefte en persoonlijke situatie past. Of het nu een kortdurende cursus of een opleiding van een paar jaar is.  Alles kan. Je volgt de opleiding in deeltijd of duale vorm (studeer op je werk). Zodat je jouw studie optimaal kan combineren met je werk én je thuissituatie. Je breidt je expertise uit en past nieuwe kennis direct toe. In samenwerking met een interessant netwerk van  docenten, studenten, onderzoekers en professionals werk je aan uitdagende opdrachten uit de praktijk.

Jij bent aan zet, de mogelijkheden zijn eindeloos!