master leraar algemene economie

Over Master Leraar Algemene Economie

Je leert het vak economie te plaatsen in een breder perspectief en er met een wetenschappelijke bril naar te kijken. Ook leer je hoe je deze inzichten vertaalt naar concrete lessituaties gericht op bovenbouwleerlingen, je eigen lespraktijk kritisch analyseert en verbetertrajecten voorstelt.
In jaar 1 werk je aan de basis. Naast de inhoudelijke vakken zoals Micro-, Macro- en Monetaire Economie, verdiep je je ook in Europa en Openbare Financiën. Daarnaast volg je de vakken Denken van Leerlingen en Leren van Leerlingen.
In jaar 2 krijg je de rol van ontwerper in de VOS-vakken ‘Ontwerpen’ en ‘Herontwerpen’. VOS staat voor Vakdidactiek en Onderzoek in de Schoolpraktijk. In de masteropleiding is onderzoek geïntegreerd met vakdidactiek. In dit 2e leerjaar volg je ook de inhoudelijke vakken Bedrijfseconomie, Speltheorie en Internationale Economische en Maatschappelijke Vraagstukken.
In jaar 3 volg je de VOS-modules 5 en 6. Deze modules tellen als eindproduct van de opleiding. De inhoudelijke vakken Geschiedenis van het Economisch Denken en Verzorgingstaat toetsen jouw hogere vaardigheden.

Hogeschool van Amsterdam

Meer over Hogeschool van Amsterdam

Deze tijd vraagt erom dat je een leven lang blijft leren. Maar hoe doe je dat? Hoe ontwikkel je jezelf? Hoe daag je jezelf uit? Hoe blijf je relevant? Een opleiding of cursus kan de oplossing zijn. De Hogeschool van Amsterdam (HvA) helpt je om de juiste keuze te maken.

Kennisinstituut
Onderwijs en onderzoek komen samen bij de HvA. Inhoud van onderwijs is gekoppeld aan vragen uit het werkveld, innovatie en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Midden in de praktijk
De praktijk van de HvA is die van de grote stad. Amsterdam is laboratorium, werkplaats en inspiratiebron.

Studentsucces
Werk en studie combineren is niet eenvoudig. Je kunt rekenen op begeleiding en ondersteuning.