sociaal werk

Over Sociaal Werk

Wil jij je doorontwikkelen als sociaal werker, een nieuwe uitdaging aangaan en bijdragen aan versterking van het werkveld?

Als sociaal werker bevind je je op het snijvlak van welzijn en gezondheid. Je bent breed inzetbaar en komt in contact met verschillende doelgroepen. Het bevorderen van het welzijn en de gezondheid van mensen staan daarbij centraal.

Bij de tweejarige deeltijd Associate degree-opleiding Sociaal Werk ontwikkel jij je in twee jaar verder als professional die een waardevolle bijdrage levert aan de maatschappij. Dit doe je in Rotterdam, in een internationale en grootstedelijke context.

Ad Sociaal Werk deeltijd is een praktijkgerichte opleiding: je volgt deze opleiding naast je werk. Dat betekent dat je de dingen die je leert direct toepast in je werk, en andersom. Je hebt iedere week één dag les en je werkt daarnaast tenminste 16 uur.

Je wordt opgeleid tot sociaal werker en leert in en over verschillende contexten. Mensen kunnen met diverse vragen en problemen bij de sociaal werker terechtkomen. Deze vragen en problemen kunnen voorkomen in verschillende deelgebieden zoals: wijkgericht werken, mensen met een verstandelijke of fysieke beperking, ouderenzorg, jeugdzorg, participatie & buurtwerk en vrijwilligerswerk.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.