accountancy

• Niveau: Bachelor
  • Taal: nl

Over Accountancy

Tijdens de hbo-opleiding Accountancy deeltijd leer je de fijne kneepjes van het vak én krijgt jouw werkgever een assistent-accountant waar hij op kan bouwen en vertrouwen.

Als accountant zorg je voor een correct beeld van de financiële situatie van een organisatie. Op basis daarvan nemen directie en management weloverwogen beslissingen. Een belangrijke taak dus, want zonder geld geen toekomst.

Arbeidsmarktperspectief met hbo Accountancy deeltijd:
De vraag naar afgestudeerde Accountancy-studenten is groot, terwijl het aantal afgestudeerden beperkt is. Dat biedt dus perspectief voor de arbeidsmarkt. Na de opleiding kun je gaan werken als financieel administratief dienstverlener of assistent-accountant.

Als assistent-accountant bestaan je werkzaamheden uit het verrichten van administratieve werkzaamheden, opstellen dan wel controleren van de jaarrekening, geven van financiële en fiscale adviezen en adviezen met betrekking tot de inrichting van de OA/IC.

Deze opleiding kan gefinancierd worden met de scholingsvoucher t.w.v. €2.500 van het UWV.

Aanmelden kan tot

HAN University of Applied Sciences

Meer over HAN University of Applied Sciences

Waarom kies je als werkende voor HAN University of Applied Sciences?

Persoonlijk
Als student word je gezien en gehoord. We bieden persoonlijke begeleiding, en daar beginnen we meteen mee: in de vorm van een persoonlijk intakegesprek. Welke stap wil je zetten en wat heb je daarvoor nodig?

Praktijkgericht
Je profiteert van actuele kennis uit de praktijk. Die doen we op door voortdurend samen met bedrijven en organisaties uit onze regio praktijkgericht onderzoek uit te voeren.

Docenten
Onze docenten houden voortdurend de laatste ontwikkelingen in hun vak bij. Je volgt je lessen dan ook bij experts, die hun sporen in hun vakgebied hebben verdiend.

Netwerk
Tijdens je studie wissel je niet alleen ervaring uit met vakgenoten, je komt via het HAN-netwerk in contact met onderzoekers en innovaties, studie- en loopbaanbegeleiders en adviseurs die je kunnen ondersteunen om je eigen onderneming op te zetten.