bedrijfseconomie

Over Bedrijfseconomie

Presteert de productieafdeling voldoende om de bedrijfsdoelstelling te halen? Is het gunstig om nieuwe of extra machines aan te schaffen?
Welke prijs geef je dat nieuw product dat een bedrijf op de markt wil brengen? En op welke locatie is het slim om een productievestiging op te zetten? Tijdens de studie Finance & Control leer je deze vragen met goede argumenten te beantwoorden.

Waarom neem je bepaalde financieel-economische beslissingen? En hoe zorg je ervoor dat informatie op de juiste plek terechtkomt? Tijdens de studie Finance & Control leer je jaarstukken opstellen en maak je allerlei financiële berekeningen. Ook leer je hoe je een administratie opzet die beter past bij de organisatie. Je werkt vaak in kleine groepen aan praktijkopdrachten en krijgt veel persoonlijke aandacht van de docenten.

Na de opleiding Finance & Control kan je bijvoorbeeld financial controller, financial riskmanager of business controller worden.

Finance & Control heette eerst Bedrijfseconomie.

Saxion

Meer over Hogeschool Saxion

Verdiepen, verbreden of switchen van carrière? Saxion biedt een uitgebreid aanbod aan hbo-opleidingen en scholingsmogelijkheden. Volg de studie waar je altijd van droomde of ontwikkel jouw kennis en vaardigheden met een cursus of enkele modulen. Studeren in deeltijd in combinatie met werk en privé kan een uitdaging zijn. Daarom zorgt Saxion voor persoonlijke begeleiding en flexibel onderwijs met een mix van online en fysieke bijeenkomsten. In het deeltijdonderwijs staan vraagstukken uit jouw eigen relevante praktijkomgeving centraal. Jouw verse kennis en skills pas je dus meteen toe in de dagelijkse praktijk. Onze docenten komen uit het werkveld en helpen je graag om theorie, praktijk en innovatie te verbinden.