cybersecurity

• Amsterdam

Over Cybersecurity

Hoe vaak heb jij niet een phishingmail ontvangen die echter lijkt dan echt? Phishing is de meest voorkomende vorm van cybercrime, maar is slechts een topje van de ijsberg. In onze digitale wereld kunnen we niet meer functioneren zonder bescherming, want alles is verbonden op het wereldwijde web: je tablet, iPhone, smartwatch, spelcomputer… noem maar op. Ja, zelfs de auto en slimme apparaten, zoals verlichting of een stofzuiger. Als er ergens een malware of schadelijke app binnenkomt, is je hele netwerk besmet en kun je zomaar alles kwijt zijn. Stel je 's voor!

Ook bedrijven zijn volledig afhankelijk geworden van computersystemen. En met de toename van remote werken en de uitrol van 5G wordt het risico op cybercrime steeds groter. Eén druk op de knop kan een heel netwerk platleggen en een bedrijf of zelfs een hele maatschappij compleet ontregelen. Hoe zit het met de veiligheid binnen jouw bedrijf? Lijkt het jou wat om dit te gaan onderzoeken? Om te kijken welke bedreigingen er zijn en hoe je deze kunt tegengaan? Wil jij straks je collega's laten zien hoe ze veilig kunnen werken en de redder in nood zijn als het al te laat is? Met een beetje affiniteit voor techniek en een hoop organisatietalent word jij in 2 jaar tijd naast je werk opgeleid tot spin in het web van cybersecurity.

Hogeschool Inholland

Meer over Hogeschool Inholland

Bij Hogeschool Inholland kun je kiezen uit diverse (flexibele) bacheloropleidingen, associate degree-, master- en post-hbo-opleidingen. Met ons rijke opleidingsaanbod verdeeld over acht locaties in de Randstad, zijn we groot als kennisinstelling en klein genoeg om elkaar echt te zien. Met de kennis en ervaring die jij meebrengt kijken we samen hoe we jou het beste kunnen helpen jouw ambities te realiseren. Of dit nu gaat om jouw persoonlijke ontwikkeling, vakkennis en vaardigheden, doorgroeien of juist een carrièreswitch. Wij dagen jou uit om jezelf te blijven ontwikkelen.