docent theater

• Maastricht

• Niveau: Bachelor

Over Docent Theater

De opleiding docent-regisseur leidt je op tot een theatermaker die doceert en regisseert. Je leert er spelers coachen en regisseren en zo verhalen, ideeën, standpunten en indrukken vormgeven.
Ook maak je presentaties en voorstellingen. Als theaterdocent werk je in klaslokalen, culturele centra en centra voor educatie. Je weet hoe je moderne audiovisuele middelen kunt inzetten. Als regisseur sta je op grote en kleine podia, in toptheaters en achterafzaaltjes. De motor van deze opleiding is je eigen spel. Je vaardigheid als speler levert je kennis en passie voor het doceren en regisseren. De onderdelen spelen, doceren en regisseren horen onlosmakelijk bij elkaar. Ze beïnvloeden elkaar voortdurend. Praktijkmomenten afgewisseld met theoretische verdieping en beschouwing. Een klein team vaste docenten, aangevuld met gastdocenten uit de beroepspraktijk, verzorgt de lessen en workshops. Elk jaar is er plaats voor 12 nieuwe studenten.

Zuyd Professional

Meer over Zuyd Hogeschool

Zuyd Professional helpt professionals verder in hun carrière en persoonlijke ontwikkeling op de vakgebieden: Management & Leiderschap, Gezondheidszorg & Welzijn, ICT & Techniek en Professionele Vaardigheden. Onze benefits zijn:

- Dichtbij: altijd les op een van de vier locaties: Heerlen, Maastricht, Sittard en Roermond (of incompany) met medestudenten en docenten, waardoor persoonlijk contact vanzelfsprekend wordt.
- Vakkundige docenten met ervaring in de praktijk: Theorie en praktijk sluiten naadloos op elkaar aan.
- Kleinschalige groepen met oog voor groei en behoeften van iedere deelnemer.
- Afwisselend en vernieuwend aanbod, aansluitend op de behoeften uit de regio.
- Zuyd Hogeschool als gerenommeerd en geaccrediteerd onderwijsinstituut, onderbouwd door onderzoek en wetenschap en erkend aanbieder van opleidingen.