integrale veiligheidskunde

• Niveau: Bachelor
  • Kosten: €6456 per jaar

Over Integrale Veiligheidskunde

Rondom veiligheid liggen standaard oplossingen minder voor de hand. De deeltijdopleiding Integrale Veiligheidskunde behandelt fysieke-, sociale veiligheid en safety en security.
In de hogere veiligheidskunde zorg je ervoor dat mensen zich veilig voelen, veilig kunnen wonen en werken. Bij een evenement met 1.000 bezoekers maak je het ontruimingsplan. Als een bedrijf gevaarlijke stoffen exporteert, bewaak jij de veiligheid tijdens het transport. Je controleert of een instantie haar persoonsgegevens vertrouwelijk behandelt. Bij deeltijd Integrale Veiligheidskunde leer je dat veiligheid overal belangrijk is.

Tijdens de hbo Integrale Veiligheid deeltijd onderzoek je veiligheidsvraagstukken. Je bekijkt ze vanuit een juridische, economische, psychologische en bestuurskundige invalshoek. Zo signaleer je problemen, zet je projecten op en bewaak je de veiligheid. Bij een grootschalige ramp, maar ook gewoon in steden en buurten. Verder werk je na opleidingen in beveiliging aan opdrachten vanuit het bedrijfsleven en van de overheid.

Na de studie Integrale Veiligheidskunde ben je Bachelor of Arts (BA).

Aanmelden kan tot

Avans Hogeschool

Meer over Avans Hogeschool

Je overweegt om een van onze praktijkgerichte hbo-opleidingen te gaan volgen. Je hebt een leuke baan, maar je wilt méér. Je wilt je blijven ontwikkelen. Doorgroeien in je werk. Je kennis verdiepen. Een carrièreswitch maken. Dan ben je bij Avans Hogeschool aan het juiste adres!

Wij bieden zowel voltijd- als deeltijdopleidingen binnen verschillende vakgebieden aan. Voor studenten die ambitieus én idealistisch zijn, met een ‘hands-on-mentaliteit’. Van finance en management tot zorg en onderwijs. En je hebt keuze uit een 2-jarige Associate degree, een 4-jarige bachelor of een 1 of 2-jarige master. Ben je op zoek naar gerichte vakkennis, maar 2 of 4 jaar in de schoolbanken zie je niet zitten? Dan zijn onze cursussen van 10 of 20 weken iets voor jou. Avans zet je op voorsprong, je leven lang. Dat is wat wij de wereld brengen.