information security

Over Information Security

Bijdragen aan een veiliger digitaal Nederland? Dan is de Ad Information Security iets voor jou. In twee jaar word je opgeleid om het veilig werken met informatie binnen een organisatie te stimuleren.

Werk je al bij een organisatie en vind je het belangrijk dat de informatie van deze organisatie veilig is en blijft? Deze tweejarige Associate degree-opleiding verbreedt je kennis, vaardigheden en inzichten op het gebied van informatiebeveiliging. Je leert dreigingsanalyses te maken en deze te vertalen naar risico’s, je leert te denken als een aanvaller en onderzoekt welke eisen er zijn vanuit wet- en regelgeving. Daarnaast leer je hoe je de risico’s kunt verkleinen met behulp van organisatorische, menselijke en IT-maatregelen. Je wordt hierdoor een verbinder die bruggen weet te slaan tussen de werkvloer, ICT en het management, om de organisatie weerbaarder te maken tegen cybercrime.

Bij de Ad-opleiding Information Security deeltijd volg je één dag in de week lessen en werk je daarnaast minimaal 16 uur per week in een voor de studie relevante functie. Je wordt opgeleid tot Junior Information Security Officer, die ondersteunt bij het opstellen en uitvoeren van het informatiebeveiligingsbeleid en het borgen van de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van informatie binnen grote en kleine organisaties.

Aanmelden kan tot

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.