landschapsarchitectuur

• Taal: en
  • Kosten: €2530 per jaar

Over Landschapsarchitectuur

Landschapsarchitectuur wordt ook wel omschreven als ‘tekenen in de topografie’, maar het vak omvat veel meer. In de masteropleiding aan de Academie van Bouwkunst Amsterdam verwerf je de kennis, inzicht en vaardigheden die het mogelijk maken ruimtelijke problemen ontwerpend op te lossen en nieuwe topografische situaties in beeld te brengen. Op verschillende schaal- en abstractieniveaus, van tuin tot regio. Je leert niet alleen om nieuwe elementen als water, infrastructuur, bebouwing of groen te verzoenen met de aanwezige kwaliteiten en mogelijkheden van de natuurlijke en historische omgeving, maar ook om een proces in gang zetten waarbij steeds meer partijen aanhaken.

Onderzoek is een belangrijk onderdeel van het werk, hieruit kan werkelijk begrip en innovatie voortkomen. Dat is ook begrip krijgen van de andere factoren dan de ruimtelijke; de gebruikers, de makers en beheerders. Bovendien is de landschapsarchitect zich nadrukkelijk bewust van de invloed die de factor tijd heeft op de kwaliteit van de omgeving, en kan deze zijn werk laten doen. Door het aanbrengen van de juiste basiscondities ontstaat een hoogwaardige buitenruimte.

Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten

Meer over Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten

De AHK is een internationaal georiënteerd onderwijs- en onderzoeksinstituut. Hier word je opgeleid tot een wendbare en zelfbewuste culturele professional voor het nationale en internationale werkveld van kunst, cultuur en erfgoed. We leiden op in de richtingen bouwkunst, erfgoed, kunsteducatie, beeldende kunst, film, muziek, theater en dans. Binnen elke academie wordt inclusief en inhoudelijk gedreven gewerkt en jouw artistieke en persoonlijke ontwikkeling staat centraal binnen het intensieve onderwijs. Door middel van vernieuwing, samenwerking en experiment dagen we je uit om over grenzen heen te kijken en
nieuwe wegen in te slaan.

Breitner Academie  |   Open dag Breitner Academie
Academie van Bouwkunst  |  Open dagen Academie van de Bouwkunst