leraar frans

Over Leraar Frans

Heb u de 'Franse slag'? Voelde u zich altijd al aangetrokken tot de klank van de taal en de sfeer van het land en de cultuur? En wilt u uw liefde voor de taal graag overbrengen op anderen? Dan is de Lerarenopleiding Frans wellicht iets voor u. Vanaf het begin van de studie leert u de taal en cultuur kennen, maar u leert ook hoe u die kennis aan uw eigen leerlingen moet overbrengen. Het Frans speelt niet alleen in de toeristische industrie een belangrijke rol. Een goede taalvaardigheid en kennis van het land en het volk zijn ook wezenlijke elementen in het internationale handelsverkeer. In het onderwijs werken leerlingen in hun eigen tempo en op hun eigen niveau aan studietaken. Als leraar Frans begeleidt u hen met behulp van diverse media. Maar het belangrijkste gereedschap bent u zelf. Tijdens de opleiding leert u verschillende manieren van lesgeven. Zodat u elke leerling weet te boeien. U bent altijd op zoek naar nieuwe kennis en vaardigheden. En naar nieuwe mogelijkheden om dat op uw leerlingen over te brengen. De tweedegraads lerarenopleiding Frans staat officieel geregistreerd als bacheloropleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Frans.

Fontys

Meer over Fontys

Leren van en met andere professionals. Kennis opdoen in en uit de praktijk, door samen te werken met medestudenten, vakdocenten en het werkveld. Samenwerken aan initiatieven en vraagstukken die de regio vitaler en duurzamer maken. En vervolgens deze kennis en ervaring direct toepassen in je werk. Fontys begrijpt dat jouw toekomst niet alleen bepaald wordt door jouw kennis, maar ook door wie je bent, je talenten, interesses en je vaardigheden. Bij Fontys begeleiden we jou hierin. Met kennis op maat, flexibel studeren én met een netwerk op maat. Alles samen op één plek voor professionals.