leraar aardrijkskunde

Over Leraar Aardrijkskunde

Vak en vakdidactiek

In het eerste jaar krijg je basisvakken. In de hoofdfase verdiep je je kennis en in de laatste fase van de opleiding is de inhoud van de vakken ingekleurd door de keuze van de afstudeerrichting. Het behalen van de landelijke kennistoets aan het eind van de opleiding is een voorwaarde voor het verkrijgen van je diploma.

Werkplekleren

Vanaf het eerste jaar ga je in het tweede semester aan de slag als docent in opleiding (werkplekleren). Je loopt in totaal tien dagen stage om te ervaren wat het betekent om voor de klas te staan. In de hogere leerjaren geef je het hele jaar onder begeleiding les. In het laatste studiejaar sta je tijdens je LiO-stage (Leraar in Opleiding) zelfstandig voor de klas en werk je aan je pedagogische en vakdidactische eindopdrachten.

Persoonlijke professionele ontwikkeling

In alle studiejaren ga je aan de slag met je persoonlijke professionele ontwikkeling als docent. Dat begint met het volgen van een module Oriëntatie op Onderwijs en Opvoeding die alle studenten van de faculteit krijgen. Vervolgens werk je gedurende alle studiejaren aan een aantal beroepsproducten. Hiermee leer je (vak-)didactische en pedagogische theorie toe te passen in de lespraktijk

Aanmelden kan tot

Hogeschool van Amsterdam

Meer over Hogeschool van Amsterdam

Deze tijd vraagt erom dat je een leven lang blijft leren. Maar hoe doe je dat? Hoe ontwikkel je jezelf? Hoe daag je jezelf uit? Hoe blijf je relevant? Een opleiding of cursus kan de oplossing zijn. De Hogeschool van Amsterdam (HvA) helpt je om de juiste keuze te maken.

Kennisinstituut
Onderwijs en onderzoek komen samen bij de HvA. Inhoud van onderwijs is gekoppeld aan vragen uit het werkveld, innovatie en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Midden in de praktijk
De praktijk van de HvA is die van de grote stad. Amsterdam is laboratorium, werkplaats en inspiratiebron.

Studentsucces
Werk en studie combineren is niet eenvoudig. Je kunt rekenen op begeleiding en ondersteuning.