leraar pedagogiek

Over Leraar Pedagogiek

Vind jij het interessant om te zien hoe kinderen en jongeren zich ontwikkelen en welke rol ouders en andere opvoeders hierin hebben? En zie jij jezelf ook lesgeven? Als student Leraar Pedagogiek leer je alles over de ontwikkeling van kinderen en jongeren en hoe je deze kennis kunt overdragen aan leerlingen in het mbo. De deeltijdopleiding is opgebouwd uit modules. Je start met twee propedeusemodules waarin je basiskennis, houding en vaardigheden leert. Een module loopt van september tot juli. Voor iedere afgeronde module ontvang je een certificaat. Als je je hbo-opleiding Leraar Pedagogiek wilt behalen, dan volg je in totaal acht modules, waarvan twee verplichte lerarenmodules. Het uitgangspunt van het onderwijs is het leren op de werkplek. Door de combinatie van online en offline studeren, kun je heel goed je eigen tijd indelen.

Fontys

Meer over Fontys

Leren van en met andere professionals. Kennis opdoen in en uit de praktijk, door samen te werken met medestudenten, vakdocenten en het werkveld. Samenwerken aan initiatieven en vraagstukken die de regio vitaler en duurzamer maken. En vervolgens deze kennis en ervaring direct toepassen in je werk. Fontys begrijpt dat jouw toekomst niet alleen bepaald wordt door jouw kennis, maar ook door wie je bent, je talenten, interesses en je vaardigheden. Bij Fontys begeleiden we jou hierin. Met kennis op maat, flexibel studeren én met een netwerk op maat. Alles samen op één plek voor professionals.