lerarenopleiding basisonderwijs (pabo)

Over Lerarenopleiding Basisonderwijs (pabo)

Wil je graag in deeltijd studeren? Dan zijn er bij de pabo 3 mogelijkheden. Wat past het beste bij jou?

Mogelijkheid 1: Bij de flexibele deeltijd krijg je 1 dag in de week les. Daarnaast loop je 1 dag in de week stage. We noemen deze deeltijd flexibel omdat je afhankelijk van je vooropleiding, je studieresultaten en je ontwikkeling in de praktijk, de opleiding kan versnellen. Het is ook mogelijk vrijstellingen te krijgen voor vakken waarvan je de inhoud al eerder hebt behaald. Werk je als onderwijsassistent op een school? Dan kun je een periode stagelopen op je eigen basisschool.

Mogelijkheid 2 en 3: 2-jarige deeltijd en zij-instroom.

Heb je al een hbo- of wo-diploma? Dan is de zij-instroom of de tweejarige deeltijd wat voor jou. Beide trajecten duren 2 jaar en bij beide trajecten volg je 1 dag in de week lessen op de pabo. Het verschil tussen de twee trajecten is dat je als zij-instromer direct een dienstverband van 2 tot 4 dagen aangaat met een basisschool. Bij de tweejarige deeltijd heb je geen dienstverband maar loop je één dag in de week stage. Op deze manier kun je je huidige baan nog aanhouden. Bij de zij-instroom is dat niet mogelijk omdat je daar twee tot vier dagen als startende leerkracht voor de klas staat.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.