master kunsteducatie

Deze opleiding wordt aangeboden in samenwerking met:

• Groningen

• Niveau: Master

Over Master Kunsteducatie

Kies je voor de master Kunsteducatie van NHL Stenden dan versterk jij je educatieve, innoverende en onderzoekende kwaliteiten binnen de artistieke onderwijswereld.
Met de master Kunsteducatie ontwikkel jij je in de interdisciplinaire aspecten van de kunsteducatie. Naast onderzoek van jouw eigen artistiek-educatief handelen, ga jij aan de slag met verrassende innovatieve methoden en besteed je veel aandacht aan cultureel ondernemerschap, interdisciplinaire verdieping en onderzoek. Je volgt een master die we aanbieden samen met Hanzehogeschool Groningen.
Ontwikkelingen in het kunsteducatieve werkveld zijn complex, uitdagend en soms tegenstrijdig. Het is voor jou als professional daarom belangrijk om een heldere visie te ontwikkelen en je eigen artistiek-educatief handelen te onderzoeken. De master biedt je vanuit de verschillende kunstdisciplines de mogelijkheid om je kunstbeschouwende kennis te verdiepen en jouw visie op kunsteducatie te onderbouwen.

Veel afgestudeerden van de master Kunsteducatie groeien door binnen hun eigen werkomgeving, maar er zijn ook volop studenten die voor zichzelf beginnen.

NHL Stenden

Meer over NHL Stenden

Ben je toe aan een verandering? Wil je doorgroeien in je werk, je carrière een boost geven of meer verdieping of expertise brengen in wat je doet?

Bij NHL Stenden volg je een opleiding die bij jouw ontwikkelbehoefte en persoonlijke situatie past. Of het nu een kortdurende cursus of een opleiding van een paar jaar is.  Alles kan. Je volgt de opleiding in deeltijd of duale vorm (studeer op je werk). Zodat je jouw studie optimaal kan combineren met je werk én je thuissituatie. Je breidt je expertise uit en past nieuwe kennis direct toe. In samenwerking met een interessant netwerk van  docenten, studenten, onderzoekers en professionals werk je aan uitdagende opdrachten uit de praktijk.

Jij bent aan zet, de mogelijkheden zijn eindeloos!