lerarenopleiding biologie

Over Lerarenopleiding Biologie

Vind jij het interessant hoe de menselijke hersenen werken of bestudeer je graag het gedrag van dieren? En zou je deze kennis graag willen doorgeven? Denk dan 'ns aan de lerarenopleiding Biologie.

Bij de lerarenopleiding biologie leer je scherp waarnemen. Samen met medestudenten voer je experimenten uit om antwoord te geven op belangrijke vragen. Bijvoorbeeld: waarom zijn niet alle planten groen en hoe werken de hersenen van dieren? Je vergroot je kennis in het vak, zodat je die kan doorgeven aan je leerlingen.

Als leraar in een exact vak als biologie wil je graag je leerlingen motiveren. Je krijgt daarom lessen in vakdidactiek om jouw leerlingen nieuwsgierig te maken naar het vak. Daarnaast leer je ook hoe je bijvoorbeeld een les voorbereidt.

Je kennis pas je vanaf jaar 1 al toe in de praktijk. Je gaat namelijk elk jaar stagelopen en gedurende de opleiding sta je steeds vaker zelf voor de klas.

Een deeltijd lerarenopleiding is een goede optie als je al een baan en misschien ook zorgtaken hebt. Bij een deeltijdopleiding volg je de lessen meestal in de avond of tijdens één dag(deel). Hierdoor kun je het makkelijk combineren met je werk en/of gezin.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.