lerarenopleiding gezondheidszorg en welzijn

Over Lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn

Vind je het leuk om les te geven op het gebied van zorg en welzijn en daarnaast jonge professionals te begeleiden bij hun leerproces? Dan is deze opleiding iets voor jou!

De Lerarenopleiding Gezondheidszorg en Welzijn bereidt je voor op het lesgeven in het beroepsonderwijs (vmbo en mbo). Je leert jongeren bewust om te gaan met gezondheid en welzijn, zowel van henzelf als van anderen. Je leert hoe je kennis kunt overbrengen door jongeren te coachen en te begeleiden bij hun leerproces. Hierbij staat het verwerven van pedagogische en didactische vaardigheden centraal. Om het beroep van leraar goed te leren, ga je al vroeg in de opleiding stagelopen in de praktijk. Je ervaart dan direct hoe het is om als leraar aan het werk te zijn. Je wordt opgeleid tot leraar in een divers vakgebied. Zo kun je aan de slag als tweedegraads leraar in het voortgezet onderwijs, en het beroeps- en volwassenenonderwijs. Afhankelijk van je vooropleiding kun je werken als leraar verpleegkunde, leraar bij een kappersopleiding of leraar bij een welzijnsopleiding binnen het mbo. Ook een functie als opleidingshoofd of praktijkbegeleider binnen een zorg- of welzijnsinstelling behoort tot de mogelijkheden.

Aanmelden kan tot

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.