lerarenopleiding natuurkunde

Over Lerarenopleiding Natuurkunde

Is waterstof geschikt als duurzame brandstof voor je auto? En hoe kan het dat een vliegtuig van 400 ton opstijgt en in de lucht blijft? Als docent natuurkunde geef je graag antwoord op deze vragen.

Als natuurkunde leraar wil je graag jouw kennis en interesse doorgeven aan leerlingen. Als je begint met de opleiding is het niet erg als je kennis is verwaterd, want alles wordt weer opgefrist in de lessen op de Hogeschool. In de practicum lessen werk je naast bekende natuurkunde apparatuur, ook met alledaagse apparaten. Denk maar aan je smartphone en diverse vervoersmiddelen.

Het is een uitdaging om leerlingen te motiveren voor een vak als natuurkunde. Je krijgt daarom lessen in vakdidactiek om jouw leerlingen nieuwsgierig te maken voor het vak. Daarnaast leer je ook hoe je het beste voor de klas kan staan en hoe je bijvoorbeeld een les voorbereidt. Al snel pas je deze kennis toe in de praktijk, want vanaf jaar 1 loop je stage. Gedurende de opleiding ga je steeds meer voor de klas staan.

Denk je er aan om een carrièreswitch te maken naar het onderwijs? Dan is de deeltijdvariant een mogelijkheid voor jou. Bij een deeltijdopleiding volg je de lessen meestal in de avond of een dag(deel). Hierdoor kun je het makkelijk combineren met je werk en/of gezin.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.