logistiek

• Vlissingen

• Niveau: Associate Degree

Over Logistiek

Het vakgebied logistiek is volop in beweging. Goederenstromen gaan de hele wereld over. Ook dichterbij huis is logistiek onmisbaar. Online verkopen dagen de hele logistiek keten uit. Met de deeltijd Associate degree (Ad) opleiding ga jij deze uitdagingen graag aan.

Je leert hoe goederen- en geldstromen binnen bedrijven of binnen een gehele logistieke keten moet inrichten. Je ontdekt hoe je logistieke optimalisaties kunt bereiken met behulp van analyse modellen en de inzet van moderne technologieën. Met die kennis speel je een belangrijke rol bij die bedrijven waar logistiek een belangrijke succesfactor is.

Binnen dit vakgebied houd je je bezig met het beheersen van logistieke stromen binnen en tussen bedrijven. De uitdaging voor iedere Ad’er logistiek is dat de logistieke bedrijfsprocessen altijd slimmer, sneller, handiger, goedkoper of duurzamer kunnen worden ingericht. Om die reden leer je om continue met een frisse blik te kijken naar nieuwe mogelijkheden en leer je ook om collega’s en eventuele medewerkers in je team te overtuigen om hieraan bij te dragen.

Dit leer je tijdens deze opleiding:

• Je bouwt aan een stevige basis vakkennis.
  • Je leert logistieke processen aansturen, analyseren en verbeteren.
  • Je traint vaardigheden die nodig zijn om verbinder te zijn tussen management, beleid en uitvoering.
Hogeschool Zeeland

Meer over HZ University of Applied Sciences

Vind een specifiek opleidingsaanbod voor werkenden bij HZ. Met locaties in Vlissingen en Middelburg is HZ voor heel Zuidwest-Nederland goed bereikbaar. Kies voor HZ als je:

- een persoonlijke benadering en goede begeleiding belangrijk vindt
- een officieel erkend diploma wil behalen
- je professioneel wilt ontwikkelen. Leer wat jouw goede kwaliteiten zijn en hoe je dit inzet in je werk
- je netwerk wilt vergroten. Medestudenten delen ervaringen en inspireren
- je kennis wilt verdiepen en je praktijkgericht wilt leren
- een goede balans tussen studie, werk en privéleven wilt

We zijn trots dat HZ al jaren in de landelijke top 3 van beste hogescholen in de Keuzegids staat.