master leraar engels

Over Master Leraar Engels

Bij de Master Leraar Engels leer je hoe je het vak Engels plaatst in een breder perspectief en er met een wetenschappelijke bril naar kijken. Ook leer je hoe je deze inzichten vertaalt naar concrete lessituaties voor bovenbouwleerlingen, je eigen lespraktijk kritisch te analyseert en verbetertrajecten voorstelt.

In jaar 1 krijg je de basiskennis en vaardigheden die je tijdens het het hele studieprogramma nodig hebt. Vanaf het 1e semester begin je met de 3 lijnen: Literatuur en Cultuur, Taal en taalkunde en Vakdidactiek en Onderzoek in de Schoolpraktijk.
Jaar 2 bouwt verder op de lesstof in jaar 1, altijd met het oog op het verband tussen theorie en praktijk. Tijdens je stage in jaar 2 loop je mee in de bovenbouw om opgedane kennis toe te passen in de praktijk.
In jaar 3 krijg je alleen het 1e semester les. Hierbij komen alle kennis en vaardigheden vanuit de eerste 2 jaren samen, bijvoorbeeld in de module Teaching Literature. Het programma biedt ook een aantal keuzevakken waarvan je er 2 kiest. De keuzevakken bieden een breed scala aan generieke onderwijskundige onderwerpen zoals Urban Education, Pedagogiek voor de Bovenbouw, Digitale Didactiek en Europese Cultuur.

Aanmelden kan tot

Hogeschool van Amsterdam

Meer over Hogeschool van Amsterdam

Deze tijd vraagt erom dat je een leven lang blijft leren. Maar hoe doe je dat? Hoe ontwikkel je jezelf? Hoe daag je jezelf uit? Hoe blijf je relevant? Een opleiding of cursus kan de oplossing zijn. De Hogeschool van Amsterdam (HvA) helpt je om de juiste keuze te maken.

Kennisinstituut
Onderwijs en onderzoek komen samen bij de HvA. Inhoud van onderwijs is gekoppeld aan vragen uit het werkveld, innovatie en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt.

Midden in de praktijk
De praktijk van de HvA is die van de grote stad. Amsterdam is laboratorium, werkplaats en inspiratiebron.

Studentsucces
Werk en studie combineren is niet eenvoudig. Je kunt rekenen op begeleiding en ondersteuning.