master systemisch werken met jeugd

• Zwolle

• Niveau: Master

Over Master Systemisch werken met Jeugd

De Master Systemisch werken met Jeugd sluit, dankzij het lectoraat van Hogeschool Viaa, nauw aan bij de meest recente ontwikkelingen in het werkveld en de wetenschap. Met deze kennis stimuleren we professionals om complexe vraagstukken (met betrekking tot jeugd) in samenwerking met andere domeinen aan te pakken. In deze master worden professionals uitgedaagd om zich (opnieuw) te verdiepen in hun eigen vakgebied en dit te verbinden met het bredere perspectief van interprofessioneel werken. Dit wordt namelijk steeds belangrijker.

Iedereen is onderdeel van een bepaalde groep, je werkt bijvoorbeeld in de gezondheidszorg, in het onderwijs of in het sociale domein. Bij systemisch werken gaan we ervan uit dat al deze groepen met elkaar samenhangen en proberen we mogelijkheden te ontdekken. Zo kunnen problemen van jongeren niet los worden gezien van het gezin, de buurt, de school en de samenleving waarin ze zich voordoen. Het is dan nodig om vanuit een gemeenschappelijke visie een vernieuwende aanpak te ontwikkelen die voldoet aan de behoeften van de jeugd en alle betrokkenen. Binnen deze master leer je hoe je deze aanpak moet vormgeven.

Neem voor meer informatie, ook voor vragen over meer van deze coachmethodieken, contact op met:

Tanja van der Vinne  t.vandervinne@viaa.nl

Hogeschool Viaa

Meer over Hogeschool VIAA

Hogeschool Viaa is een kleinschalige hogeschool in Zwolle. We vinden persoonlijk contact belangrijk en dat houdt in dat je begeleiding op maat kunt verwachten. We bieden verschillende routes aan, zodat onze nascholing voor iedereen toegankelijk is. We werken samen, onderzoeken en adviseren de beroepspraktijk in verschillende domeinen: onderwijs, zorg, welzijn, theologie, management en bestuur. Onze expertise ligt in het bevorderen van de samenwerking tussen deze domeinen om zo de beroepspraktijk te vernieuwen en te verbeteren.

Zingeving en bezieling zitten in het DNA van onze hogeschool en zijn een leidraad voor ons handelen. Wij zien onze studenten en cursisten als unieke personen en zijn verheugd dat we mogen bijdragen aan hun persoonlijke en professionele groei.