opleiding tot leraar basisonderwijs

• Vlissingen

• Niveau: Bachelor

Over Opleiding tot leraar Basisonderwijs

Voor een basisschoolleraar is elke dag anders. Je doet namelijk veel meer dan lesgeven alleen. Je helpt kinderen groeien. Zo speel je een belangrijke rol bij hun ontwikkeling. Je brengt hen kennis en vaardigheden bij, maar werkt ook aan hun zelfvertrouwen. Je ontwikkelt hun talenten met uitdagende lessen. Je bent je ervan bewust dat wat kinderen van jou leren, de basis vormt voor de rest van hun leven.

Wil jij het beste uit ieder kind halen?
Je leert door de theorie direct in de praktijk toe te passen. Zo bereidt de opleiding je optimaal voor op deze baan. Jij staat straks als juf of meester voor de klas. Als leerkracht heb je een brede kennis nodig. Denk aan kennis van de basisschoolvakken, maar ook kennis over lesmethoden en manieren om kinderen te stimuleren en motiveren. Je speelt een belangrijke rol bij de ontwikkeling van kinderen. Om die reden onderhoud je contact met kindcentra, sportverenigingen en welzijnsorganisaties.

Ben jij toe aan een volgende stap in je loopbaan? De deeltijdopleiding Leraar Basisonderwijs aan de HZ leidt je op tot een creatieve, ondernemende en kritische leerkracht, die weet om te gaan met verschillende nationaliteiten en culturen. Zonder zelf nog voltijd naar school te gaan, leer je kinderen lesgeven - van regulier tot speciaal onderwijs. Dat doe je door de lesstof direct toe te passen op de werkplek.

Hogeschool Zeeland

Meer over HZ University of Applied Sciences

Vind een specifiek opleidingsaanbod voor werkenden bij HZ. Met locaties in Vlissingen en Middelburg is HZ voor heel Zuidwest-Nederland goed bereikbaar. Kies voor HZ als je:

- een persoonlijke benadering en goede begeleiding belangrijk vindt
- een officieel erkend diploma wil behalen
- je professioneel wilt ontwikkelen. Leer wat jouw goede kwaliteiten zijn en hoe je dit inzet in je werk
- je netwerk wilt vergroten. Medestudenten delen ervaringen en inspireren
- je kennis wilt verdiepen en je praktijkgericht wilt leren
- een goede balans tussen studie, werk en privéleven wilt

We zijn trots dat HZ al jaren in de landelijke top 3 van beste hogescholen in de Keuzegids staat.