pabo-leraar basisonderwijs

• Leeuwarden

• Niveau: Bachelor

Over PABO-Leraar Basisonderwijs

Ben jij een doener en wil je werken met kinderen van 4 tot 12 jaar? Vind je veel verschillende onderwerpen interessant en wil je anderen iets leren? Kies voor deeltijdopleiding Pabo bij NHL Stenden!
Ben jij een creatieve doener en lijkt het jou leuk om te werken met kinderen van 4 tot 12 jaar? Ben je nieuwsgierig en vind je veel verschillende onderwerpen interessant? En vind je het leuk om anderen iets te leren? Dan is de deeltijdopleiding Pabo jou op het lijf geschreven.

Werken met kinderen zorgt voor verrassende uitdagingen: geen dag is hetzelfde. In het basisonderwijs kan je jouw talent gebruiken om goede lesactiviteiten te ontwerpen en te geven. Word die avontuurlijke, ondernemende en kundige leraar waar het werkveld om staat te springen.

Je ontwikkelt je pedagogische vaardigheden (vaardigheden om kinderen te begeleiden en ondersteunen bij hun ontwikkeling) en didactische vaardigheden (vaardigheden om anderen iets te leren).
Je krijgt op de Pabo naast de basisvakken taal, rekenen ook les in hoe je kinderen iets kan aanleveren en hoe je omgaat met de verschillen tussen kinderen. Ook ga je aan de slag met het verbeteren van het onderwijs. Dat doe je op onze hogeschool, tijdens de colleges en in ateliers, maar vooral ook tijdens je stage. Je loopt daarom elk jaar stage.

NHL Stenden

Meer over NHL Stenden

Ben je toe aan een verandering? Wil je doorgroeien in je werk, je carrière een boost geven of meer verdieping of expertise brengen in wat je doet?

Bij NHL Stenden volg je een opleiding die bij jouw ontwikkelbehoefte en persoonlijke situatie past. Of het nu een kortdurende cursus of een opleiding van een paar jaar is.  Alles kan. Je volgt de opleiding in deeltijd of duale vorm (studeer op je werk). Zodat je jouw studie optimaal kan combineren met je werk én je thuissituatie. Je breidt je expertise uit en past nieuwe kennis direct toe. In samenwerking met een interessant netwerk van  docenten, studenten, onderzoekers en professionals werk je aan uitdagende opdrachten uit de praktijk.

Jij bent aan zet, de mogelijkheden zijn eindeloos!