pedagogiek

Over Pedagogiek

Master Pedagogiek is bedoeld voor professionals die zich richten op de jeugd binnen het onderwijs, een zorg- of welzijnsorganisatie of een overheidsinstelling.

De tweejarige opleiding richt zich op grootstedelijke opvoedvraagstukkenvan jeugd (0-27 jaar). De stadspedagoog is een netwerker, beleidsmaker, generalist en verbinder. Hij/zij is een regievoerder in complexe vraagstukken rondom kinderen, jeugdigen, jongeren.

Ben je zo'n professional? Goed in je vak, maar op zoek naar verbreding? De Master Pedagogiek biedt deze verruiming van je blikveld en leidt je op tot stadspedagoog. De stadspedagoog is de regievoerder in complexe projecten in grootstedelijk maatschappelijke context die gericht is op jongeren en hun systeem (levenspatroon). Er is een groeiende behoefte aan deze sociaal-agogische professional met brede kennis in deze materie. Met de Master Pedagogiek krijg je inzicht in maatschappelijke ontwikkelingen en daarbij de totstandkoming en effecten van het beleid. Je doet kennis op van de (pedagogische) klassiekers, bestuurs-, beleids- en veranderkunde en je leert hoe je deze kennis in je eigen werkomgeving kunt toepassen. Ook is er aandacht voor het professioneel schrijven, presenteren en het verrichten van onderzoek binnen praktijksituaties. Want deze kwaliteiten zijn noodzakelijk om de rol van stadspedagoog goed uit te voeren.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.