technische bedrijfskunde

Over Technische Bedrijfskunde

De opleiding Technische Bedrijfskunde deeltijd leidt professionals op die vaardig zijn in het (her)ontwerpen, verbeteren of innoveren van bedrijfsprocessen, organisaties en producten/diensten.

De opleiding richt zich primair op je professionele ontwikkeling. We hebben de opleiding ingedeeld in acht themablokken die aansluiten op thema's uit de beroepspraktijk. Wat je aan het einde van zo'n blok moet kunnen laten zien aan leeruitkomsten staat vast. Hoe je dat bereikt bepaal je zelf in overleg met je werkgever en docent.

Binnen themablokken bieden we op school verschillende onderwijsvormen aan waarmee we jouw vaardigheden trainen, een theoretisch basis geven en je samen met medestudenten en werkgever begeleiden in je leerproces om uiteindelijk de leeruitkomsten te bereiken.

Binnen de kaders van het thema verwerf je een actueel praktijkvraagstuk om op te lossen voor het bedrijf. Daarmee draag je bij aan de verbetering van de organisatie, aan je leren en jouw positie binnen de organisatie.

Aan het einde van het blok toon jij aan dat je de leeruitkomsten hebt behaald. Dat wordt dan beoordeeld in een assessment. Indien je de leerresultaten al eerder in je werk hebt behaald, en je kunt dat aantonen, dan kun je het assessment doorlopen zonder het onderwijs te hebben gevolgd.

Aanmelden kan tot

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.