informatica

• Niveau: Bachelor
  • Kosten: €6456 per jaar

Over Informatica

Software is overal. In de deeltijdopleiding Informatica leer je alles over systemen, databases, bedrijfsprocessen en softwarearchitectuur.  Zo word jij de schakel tussen procesverbetering en techniek.
Je werkt in de ICT-branche en wilt graag hogerop. Met de deeltijdopleiding Informatica ontwikkel jij je tot een professionele software engineer en leer je alles over het hele traject van softwareontwerp tot softwaregebruik.

Tijdens Informatica deeltijd leer je software ontwerpen, data en databases beheren en bedrijfsprocessen programmeren en analyseren. Je verdiept je in verbeterprocessen en de technische mogelijkheden van IT. Ook werk je aan beroepsvaardigheden zoals samenwerken, projectmatig werken, afstemmen met de klant en analyseren. Na afronding mag je jezelf bachelor of Science noemen.

De hbo ICT deeltijd is kleinschalig en persoonlijk. Als student heb je direct contact met ervaren docenten uit het werkveld. De opleiding bestaat uit modules en sluit nauw aan op de praktijk. Je combineert werkplek-leren met online leren en contactonderwijs. Daarin maak je je eigen keuzes. De docenten en begeleiders helpen je daarbij.

Als je 4 jaar studeren te lang vindt, kun je ook de tweejarige deeltijdopleiding Informatica Associate degree volgen. Na afronding van deze opleiding kun je er alsnog voor kiezen om je bachelor-diploma Informatica te behalen.

Avans Hogeschool

Meer over Avans Hogeschool

Je overweegt om een van onze praktijkgerichte hbo-opleidingen te gaan volgen. Je hebt een leuke baan, maar je wilt méér. Je wilt je blijven ontwikkelen. Doorgroeien in je werk. Je kennis verdiepen. Een carrièreswitch maken. Dan ben je bij Avans Hogeschool aan het juiste adres!

Wij bieden zowel voltijd- als deeltijdopleidingen binnen verschillende vakgebieden aan. Voor studenten die ambitieus én idealistisch zijn, met een ‘hands-on-mentaliteit’. Van finance en management tot zorg en onderwijs. En je hebt keuze uit een 2-jarige Associate degree, een 4-jarige bachelor of een 1 of 2-jarige master. Ben je op zoek naar gerichte vakkennis, maar 2 of 4 jaar in de schoolbanken zie je niet zitten? Dan zijn onze cursussen van 10 of 20 weken iets voor jou. Avans zet je op voorsprong, je leven lang. Dat is wat wij de wereld brengen.