embedded systems engineering

• Arnhem

• Niveau: Bachelor

Over Embedded Systems Engineering

Werk je in de elektrotechniek en wil je je verder ontwikkelen? Met de bachelor Embedded Systems Engineering stoom je jezelf klaar voor meer verantwoordelijkheden en een baan op hbo-niveau.

In deze bacheloropleiding in deeltijd leer je systemen met microcontrollers en digitale elektronica te ontwerpen voor het werkgebied duurzame elektrische energie. Bovendien leer je software te ontwikkelen voor deze systemen. Zo draag je bij aan het maken van energiezuinige apparaten en het verbeteren van het milieu. De opgedane kennis kun je uiteraard ook in andere werkgebieden toepassen.

Dit zijn een aantal vaardigheden die je leert:

*Digitale elektronica ontwerpen en realiseren;
*Sofware voor embedded systemen programmeren;
*Samenwerken met andere sectoren én culturen;
*Internet of Things-applicaties ontwerpen;
*gerealiseerde systemen testen.

Je kunt deze deeltijdopleiding doen wanneer je bij de start en tijdens je studie een relevante werkplek of stageplaats hebt, met een omvang van minstens 20 uur per week. Zonder werkplek is er een mogelijkheid om het traject werken & leren te volgen.

Als embedded systems engineer kun je alle kanten op in de wereld van technisch en commercieel engineering. Na afronding van de opleiding kun je terecht in functies als service engineer, embedded systems engineering of modification engineer.

HAN University of Applied Sciences

Meer over HAN University of Applied Sciences

Waarom kies je als werkende voor HAN University of Applied Sciences?

Persoonlijk
Als student word je gezien en gehoord. We bieden persoonlijke begeleiding, en daar beginnen we meteen mee: in de vorm van een persoonlijk intakegesprek. Welke stap wil je zetten en wat heb je daarvoor nodig?

Praktijkgericht
Je profiteert van actuele kennis uit de praktijk. Die doen we op door voortdurend samen met bedrijven en organisaties uit onze regio praktijkgericht onderzoek uit te voeren.

Docenten
Onze docenten houden voortdurend de laatste ontwikkelingen in hun vak bij. Je volgt je lessen dan ook bij experts, die hun sporen in hun vakgebied hebben verdiend.

Netwerk
Tijdens je studie wissel je niet alleen ervaring uit met vakgenoten, je komt via het HAN-netwerk in contact met onderzoekers en innovaties, studie- en loopbaanbegeleiders en adviseurs die je kunnen ondersteunen om je eigen onderneming op te zetten.