leraar aardrijkskunde

• Groningen

• Niveau: Bachelor

Over Leraar Aardrijkskunde

Kies je voor Leraar Aardrijkskunde bij NHL Stenden Hogeschool dan studeer je aan een kleinschalige opleiding met volop persoonlijke aandacht. Docenten weten wie je bent, hun deur staat altijd open.
Bij ons leer je door te doen. Jij staat vanaf het eerste jaar voor de klas en doet volop vaardigheden en ervaring op. Je combineert je liefde voor Aardrijkskunde met je wens om met jongeren om te gaan. Van zaken dichtbij als klimaatverandering en milieuproblematiek tot onderwerpen als verre volkeren en andere culturen; jij haalt de wereld in je klaslokaal.

Deze lerarenopleiding bereidt jou voor op een veelzijdige taak als docent op de middelbare school of in het middelbaar beroepsonderwijs. Je kunt putten uit maatschappelijke vraagstukken en actuele gebeurtenissen die je verwerkt in jouw lessen. Dat maakt het vak Aardrijkskunde extra boeiend, voor jou en voor je leerlingen. Jij leert alles over je vak en kunt deze kennis op inspirerende wijze op je leerlingen overbrengen.

NHL Stenden

Meer over NHL Stenden

Ben je toe aan een verandering? Wil je doorgroeien in je werk, je carrière een boost geven of meer verdieping of expertise brengen in wat je doet?

Bij NHL Stenden volg je een opleiding die bij jouw ontwikkelbehoefte en persoonlijke situatie past. Of het nu een kortdurende cursus of een opleiding van een paar jaar is.  Alles kan. Je volgt de opleiding in deeltijd of duale vorm (studeer op je werk). Zodat je jouw studie optimaal kan combineren met je werk én je thuissituatie. Je breidt je expertise uit en past nieuwe kennis direct toe. In samenwerking met een interessant netwerk van  docenten, studenten, onderzoekers en professionals werk je aan uitdagende opdrachten uit de praktijk.

Jij bent aan zet, de mogelijkheden zijn eindeloos!