leraar biologie

Over Leraar Biologie

Biologie gaat veel verder dan alleen de bloemetjes en de bijtjes. Wereldwijd wordt intensief onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld ecologie, vraagstukken op het gebied van duurzaamheid of het bestrijden van ziektes. Ook wordt biologie steeds vaker ingezet voor praktische doeleinden, variërend van kaasmaken tot genetische manipulatie in de landbouw. In uw toekomstige klas werken leerlingen in hun eigen tempo en op hun eigen niveau aan studietaken. Als leraar begeleidt u uw leerlingen met behulp van diverse media. Het belangrijkste gereedschap bent u zelf. Tijdens de opleiding leert u verschillende manieren van lesgeven. Met deze didactische vaardigheden vindt u voor elke leerling een manier om te boeien. Als leraar van de toekomst bent u steeds op zoek naar nieuwe kennis en vaardigheden. En naar nieuwe mogelijkheden om die op uw leerlingen over te brengen. U bent overigens zelf nooit uitgeleerd. Vakbladen, wetenschappelijke bijlagen, maar ook gewoon goed kijken naar wat er in de maatschappij gebeurt, blijft een loopbaan lang belangrijk. De tweedegraads lerarenopleiding Biologie staat geregistreerd als bacheloropleiding tot leraar voortgezet onderwijs van de tweede graad in Biologie.

Fontys

Meer over Fontys

Leren van en met andere professionals. Kennis opdoen in en uit de praktijk, door samen te werken met medestudenten, vakdocenten en het werkveld. Samenwerken aan initiatieven en vraagstukken die de regio vitaler en duurzamer maken. En vervolgens deze kennis en ervaring direct toepassen in je werk. Fontys begrijpt dat jouw toekomst niet alleen bepaald wordt door jouw kennis, maar ook door wie je bent, je talenten, interesses en je vaardigheden. Bij Fontys begeleiden we jou hierin. Met kennis op maat, flexibel studeren én met een netwerk op maat. Alles samen op één plek voor professionals.