leraar omgangskunde

• Niveau: Bachelor
  • Taal: nl

Over Leraar Omgangskunde

Kies je voor Leraar Omgangskunde bij NHL Stenden Hogeschool dan volg je een persoonlijke studieroute, die je zelf vormgeeft op basis van jouw vooropleiding, ervaring en beschikbare tijd.
Bij ons bepaal je zelf je leerroute. Je werkt aan modules waarvoor je een deelcertificaten krijgt. Deze deeltijdopleiding is een flexibele studie met een afwisselend programma van lessen en zelfstudie, dat je aanpast aan je eigen situatie en werkplek. Naast theorie leer je vooral ook vaardigheden die je inzet in het onderwijs. De studie biedt alles wat jij nodig hebt als toekomstig docent.

Een scholier kan nog zo goed zijn in wiskunde of Engels, zonder goede sociale vaardigheden komt hij op de arbeidsmarkt niet ver. Als leraar Omgangskunde aan jou de taak om je leerlingen de skills aan te bieden die hiervoor nodig zijn. Hoe kun je prettig met anderen samenwerken? Hoe los je een conflict op? Jij biedt handvaten en antwoorden.

Elke dag in het onderwijs is anders. Je staat niet alleen voor de klas, maar je denkt ook mee over de organisatie van het onderwijs, overlegt met jouw vakgroep en organiseert excursies. Met een diploma op zak ben jij klaar voor het echte werk.

NHL Stenden

Meer over NHL Stenden

Ben je toe aan een verandering? Wil je doorgroeien in je werk, je carrière een boost geven of meer verdieping of expertise brengen in wat je doet?

Bij NHL Stenden volg je een opleiding die bij jouw ontwikkelbehoefte en persoonlijke situatie past. Of het nu een kortdurende cursus of een opleiding van een paar jaar is.  Alles kan. Je volgt de opleiding in deeltijd of duale vorm (studeer op je werk). Zodat je jouw studie optimaal kan combineren met je werk én je thuissituatie. Je breidt je expertise uit en past nieuwe kennis direct toe. In samenwerking met een interessant netwerk van  docenten, studenten, onderzoekers en professionals werk je aan uitdagende opdrachten uit de praktijk.

Jij bent aan zet, de mogelijkheden zijn eindeloos!