leren en innoveren

Over Leren en Innoveren

De master Leren en Innoveren van Aeres Hogeschool Wageningen leidt op tot innovators in het beroepsonderwijs en/of bedrijfsleven. Professionals die deze opleiding afronden weten het maximale uit het eigen leren en dat van anderen te halen. De master leidt docenten en kennismanagers op tot professionals die een innovatieve en actieve rol ambiëren in het onderwijs en bedrijfsleven. Leerprocessen, kenniscreatie en implementatie van innovatie zijn kenmerkende onderdelen van de opleiding.

Tijdens de studie verdiep je je in het vormgeven en realiseren van leerinnovaties binnen jouw werkomgeving. Je doet praktijkgericht onderzoek en gebruikt dit als basis. Je krijgt inzicht in vormen van praktijkonderzoek, methoden en technieken. Zo leer je elke stap in jouw innovatie(opdracht) te onderbouwen. Daarnaast werk je aan je persoonlijke ontwikkeling en ontwikkel je vaardigheden om te inspireren, draagvlak te creëren en anderen mee te krijgen in innovaties en veranderingen. Bij dit thema hoort een internationale week, met een bezoek aan een internationaal congres. Je verbreedt je eigen onderzoek en je eigen kijk op onderzoek in het algemeen door kennis te maken met andere invalshoeken.

Thema’s waar je mee aan de slag gaat

• Innoveren in teams
  • Leren
  • Ontwerpen voor leren
  • Communiceren binnen innovaties
  • Omgeving
AERES hogeschool

Meer over AERES Hogeschool

Aeres Hogeschool biedt een breed scala aan deeltijdstudies, waaronder vier masters. In Almere kun je een master volgen gericht op food of gezond gedrag en leefomgeving. In Dronten ligt de focus op het agribusiness. In Wageningen is de deeltijdmaster gericht op leren en innoveren in onderwijs en organisatie. Onze opleidingen zijn goed te combineren met een baan, de begeleiding is deskundig en een persoonlijke benadering staat voorop.

Dáárom Aeres Hogeschool
•    Deskundige begeleiding van docenten met veel (praktijk)ervaring
•    Aan de slag met actuele thema's
•    Nauwe samenwerking met bedrijven, overheden en instellingen