master of music, pathway performance

• Utrecht

• Niveau: Master
  • Opleidingsvorm: Voltijd
  • Taal: en
  • Kosten: €2530 per jaar

Over Master of Music, Pathway Performance

Master of Music, performance: Geef je talent een gezicht. Met je vakmanschap als fundament ontwikkel je je tijdens de master tot een professional met een sterke identiteit en een duidelijk profiel.
Wat leer je? It's up to you. Wat wil je leren en bereiken in de twee jaar? In overleg met je mentor en hoofdvakdocent schrijf je hiervoor een plan. Je stelt een vakkenpakket samen op basis van je plannen en ambities. Van training in zakelijke of organisatorische vaardigheden, podiumpresentatie, en coaching in reflectie en onderzoek, tot hoofdvakles, masterclasses, clinics, ensemble-coaching en andere groepslessen. Ook kun je vakken volgen aan andere HKU-schools zoals Art and Economics en Music and Technology of zelfs aan een andere onderwijsinstelling.

Je kiest een van de twee afstudeerrichtingen: Performing Musician for the Stages (PMS) of Performing Musician in Applied Contexts (PMAC). PMS richt zich op het uitvoeren van muziek op verschillende podia. Van popconcerten en opera, tot kamermuziek en intieme solovoorstellingen. De PMAC afstudeerrichting onderzoekt de toepassing van je muzikantschap in andere contexten. Bijvoorbeeld als docent, ondernemer of producent. Een combinatie van de twee afstudeerrichtingen is ook mogelijk.

Hogeschool voor de Kunsten Utrecht

Meer over Hogeschool voor de Kunsten Utrecht

HKU onderscheidt zich met hoger onderwijs in de kunsten en media. We zijn een van de grootste opleidingsinstituten voor kunst en cultuur in Europa.

HKU telt negen schools: Beeldende Kunst, Design, Muziek & Technologie, Games, Kunst & Economie, Media, Utrechts Conservatorium, Theater en Creative Transformation.

HKU biedt – als enige instelling in Nederland – ook verschillende creatieve masters. Wij denken dat kunstonderwijs een oplossing kan bieden voor grote maatschappelijke vraagstukken.

Juist het out-of-the-box denken van creatieven opent nieuwe deuren. Als masterstudent maak je dus het verschil! Een masteropleiding aan HKU is bovendien maatwerk; studenten sturen en vormen hun studie deels zelf.

Verbinding staat centraal: met medestudenten, docenten, het werkveld en andere opleidingen van HKU.