social work

Over Social Work

Werk je in de sociale beroepspraktijk en wil je je zelf verder ontwikkelen? Ben je op zoek naar inzicht in jezelf en in de mensen met wie je samenwerkt? Kies dan de deeltijdopleiding Social Work.

De bacheloropleiding Social Work begeleidt je in jouw professionele zoektocht naar verdieping en naar inzicht in jezelf en in de mensen met wie je samenwerkt. Deze zoektocht maakt je nieuwsgierig naar nieuwe verantwoordelijkheden, grenzen en mogelijkheden en helpt je een professionele, completere social worker te worden.

De deeltijdopleiding Social Work leidt je op tot professional in het sociaal werk. Iemand met meerwaarde voor een team of organisatie. Je krijgt de theoretische verdieping waardoor je begrijpt wat je doet. Je leert doelgericht keuzen te maken en bewust verantwoordelijkheid te nemen.

Onze deskundige docenten en de veelzijdigheid van Rotterdam stimuleren jouw leerproces. Je krijgt intensieve begeleiding en persoonlijke aandacht. Je oefent met concrete, relevante vraagstukken, zeker ook omdat je die van jezelf inbrengt. Jij kunt bij ons een nieuwe start maken of doorstuderen als je minstens 16 uur per week werkzaam bent in de sociale beroepspraktijk.

Hogeschool Rotterdam

Meer over Hogeschool Rotterdam

Ons assortiment bestaat uit een breed aanbod van opleidingen in de richtingen Techniek, Gezondheidszorg, Onderwijs, Gedrag en Maatschappij, Media & ICT, Kunst en Economie. Het onderwijs is nauw verweven met de grootstedelijke uitdagingen in de regio Rijnmond, waarbij voor Rotterdam, met de grootste haven van Europa, een belangrijke rol is weggelegd. In een voortdurende wisselwerking en samenwerking delen wij kennis, kunde en ervaring met bedrijfsleven, instellingen en overheid. De theorie is nauw verbonden met ons praktijkgericht onderzoek. Benut jouw kansen en maak je positie op de arbeidsmarkt sterker. Bij ons kun je een bachelor, master of associate degree in deeltijd volgen. Onze locaties zijn verdeeld over de stad en zijn op loopafstand van een metrostation.