social work associate degree

• Niveau: Associate Degree
  • Kosten: €6456 per jaar

Over Social Work Associate degree

Tijdens de deeltijdopleiding Social Work Associate degree leer je mensen met sociaal-maatschappelijke problemen te helpen. Mogelijk werk je al in het sociale domein en wil je je verder ontwikkelen.
Bij de Social Work Associate degree deeltijd leer je om mensen met elkaar te verbinden en in beweging te krijgen. En hoe je mensen kunt helpen met hun problemen. Na de Ad Social Work help jij mensen zo zelfstandig mogelijk deel te nemen aan de maatschappij. Je kunt bijvoorbeeld gaan werken als begeleider voor leefgroepen of als jongerenwerker.

Onze docenten leren je alles over het vak Social Work. Of je nu al werkt als social worker of niet. De praktijkbegeleider wijst je de weg in de praktijk. Je studiegenoten geven je inzicht in de beroepsmogelijkheden.
Je leert op school, online en op je werkplek. Theorie en praktijk zijn verbonden. Je bepaalt deels zelf hóe je studeert. Je kiest zelf of je zelfstandig of online studeert of juist in een groep. Een combinatie is vaak het beste. Je begeleiders helpen je een keuze te maken.

Om de deeltijdopleiding Social Work Associate degree te kunnen volgen is het essentieel dat je vanaf jaar 1 een passende, (on)betaalde praktijkplek hebt voor minimaal 16 uur in de week in de sociaal-agogische sector. Hetzelfde geldt voor jaar 2. Het is je eigen verantwoordelijkheid een baan te vinden.

Aanmelden kan tot

Avans Hogeschool

Meer over Avans Hogeschool

Je overweegt om een van onze praktijkgerichte hbo-opleidingen te gaan volgen. Je hebt een leuke baan, maar je wilt méér. Je wilt je blijven ontwikkelen. Doorgroeien in je werk. Je kennis verdiepen. Een carrièreswitch maken. Dan ben je bij Avans Hogeschool aan het juiste adres!

Wij bieden zowel voltijd- als deeltijdopleidingen binnen verschillende vakgebieden aan. Voor studenten die ambitieus én idealistisch zijn, met een ‘hands-on-mentaliteit’. Van finance en management tot zorg en onderwijs. En je hebt keuze uit een 2-jarige Associate degree, een 4-jarige bachelor of een 1 of 2-jarige master. Ben je op zoek naar gerichte vakkennis, maar 2 of 4 jaar in de schoolbanken zie je niet zitten? Dan zijn onze cursussen van 10 of 20 weken iets voor jou. Avans zet je op voorsprong, je leven lang. Dat is wat wij de wereld brengen.