deeltijd hbo pedagogiek

Heb jij een passie voor het welzijn van kinderen en jongeren en wil jij kinderen helpen tijdens hun opvoeding? Met een deeltijdopleiding pedagogiek word jij de opvoeddeskundige waar kinderen op kunnen bouwen. Deze studie kan je combineren met je werk, zodat je naast je werk doorgroeit tot gediplomeerd pedagoog.

Vakgebied Onderwijs en pedagogiek

Waarin wil jij je ontwikkelen? Je komt verder aan een hogeschool

• Altijd dichtbij
  • Toonaangevend onderwijs voor professionals
  • Erkende certificaten en diploma's
  • Cursussen vanaf 6 weken

De coach die kansen ziet

Als pedagoog speel je een cruciale rol bij de begeleiding van kinderen en ondersteun je opvoeders tijdens het waarborgen van veilige opvoedingssituaties. Als je al met kinderen werkt biedt deze opleiding een goede verdieping in het vakgebied pedagogiek. Leer kritisch kijken naar situaties binnen gedrag en opvoeding, leer de problemen te herkennen en hier een passend advies bij te geven.

Deeltijd pedagogiek: flexibel studeren

Een hbo deeltijdopleiding in pedagogiek wordt aangeboden bij verschillende hogescholen in Nederland. Dus altijd een optie dicht bij jou in de buurt! Dus ideaal te combineren met een baan, door verschillende lesmomenten die je overdag of in de avond kunt volgen.

Algemene informatie

kosten

De kosten van een volledige deeltijd hbo opleiding worden bepaald door het wettelijke collegegeld en bijkomende kosten zoals boeken, excursies en dergelijke. Het wettelijke collegegeld is voor 2024-2025 vastgesteld op €2.115. De bijkomende kosten kunnen per instelling verschillen.

duur

De duur van pedagogiek in deeltijd is doorgaans vier jaar. Ook zijn er verkorte trajecten mogelijk met een AD-diploma of door vrijstellingen. Meer informatie over de mogelijkheden? Neem een kijkje bij het aangbod van de hogescholen.

toelating

Voor een deeltijd in Pedagogiek zijn verschillende toelatingsmogelijkheden, waaronder een ad-diploma, mbo-4, havo of vwo-diploma. Instellingen bieden ook een 21+ toelatingsexamen aan.

zij-instroom

Een deeltijdopleiding Pedagogiek biedt zij-instroommogelijkheden voor professionals die in de onderwijssector willen werken.

stage

Bij een hbo diploma hoort stage. Dat kan bij een externe organisatie, of door je eigen werkplek het werkveld. Meer informatie over stages en werkplekken kun je vinden op de pagina van de hogeschool van jouw keuze.

ervaringsverhalen

Groeien in je vak is heel dichtbij

“Dus docenten kennen je en dat is wel heel prettig. “

Een relevant netwerk is heel dichtbij

"Dat maakt het juist wel heel erg gevarieerd."

Begeleiding op maat is heel dichtbij

"Elke student is eigenlijk een individu met een eigen verhaal en context."

Een leuke werksfeer is heel dichtbij

"De sfeer vind ik natuurlijk fantastisch, anders werk ik hier niet zo lang."