deeltijd hbo social work

Ben jij begaan met mensen om je heen en help je ze graag in moeilijke situaties? Als sociaal werker breng je mensen die het minder goed voor elkaar hebben dichterbij elkaar en je helpt ze verder te komen. Met een hbo opleiding social work in deeltijd leer je naast je baan om mensen weer op eigen benen te laten staan.

Deeltijd hbo social work - header

Waarin wil jij je ontwikkelen? Je komt verder aan een hogeschool

• Altijd dichtbij
  • Toonaangevend onderwijs voor professionals
  • Erkende certificaten en diploma's
  • Cursussen vanaf 6 weken

Dé professional die jou helpt

Ben je klaar om naast je werk door te groeien als adviseur of sociaal werker in een crisiscentrum, dagbesteding of bij de overheid? Bij diverse hogescholen in Nederland kun je flexibel een opleiding social work in deeltijd volgen. Behaal naast je baan een volwaardig hbo-diploma met een deeltijdstudie.

Deeltijd social work: flexibel studeren

Social Work in deeltijd wordt op diverse locaties aangeboden. Per hogeschool varieert de lesdag. Ook is het mogelijk om de opleiding duaal te volgen. Dan is een aansluitende baan in het vakgebied vereist.

kosten

De kosten van een volledige deeltijd hbo-opleiding worden bepaald door het wettelijke collegegeld en bijkomende kosten zoals boeken, excursies en dergelijke. Het wettelijke collegegeld is voor 2024-2025 vastgesteld op €2.115. De bijkomende kosten kunnen per instelling verschillen.

duur

De duur van een deeltijdopleiding social work varieert per hogeschool. Bekijk het aanbod voor de duur van de opleiding van jouw keuze.

toelating

Toelating tot een deeltijdopleiding social work vereist doorgaans een werkplek in de beroepspraktijk. Verder is toelating mogelijk met een mbo-4, hbo, vwo en ad diploma.

stage

Op veel hogescholen is een werkplek verplicht. Weten of jouw hogeschool een werkplek vereist? Bekijk dan het aanbod van de hogescholen in jouw buurt.

ervaringsverhalen

Een leuke werksfeer is heel dichtbij

"De sfeer vind ik natuurlijk fantastisch, anders werk ik hier niet zo lang."

Een regionaal netwerk is heel dichtbij

"Ik heb voor mijn hogeschool gekozen omdat het heel dichtbij is."

Een relevant netwerk is heel dichtbij

"Dat maakt het juist wel heel erg gevarieerd."

Begeleiding op maat is heel dichtbij

"Elke student is eigenlijk een individu met een eigen verhaal en context."